Σάββατο 18 Φεβρουαρίου 2017

Ο πρίγκιπας, η πριγκίπισσα και το κάστρο


Όταν τα εύκολα γίνονται δύσκολα.

Μια φορά κι έναν καιρό σε μία χώρα ζούσε ένας πρίγκιπας. Όπως πολλοί άλλοι πρίγκιπες είχε χτίσει ένα κάστρο και είχε ένα στρατό από δεκάδες χιλιάδες ακόλουθους. Ήταν εμφανίσιμος, εργασιομανής, αυθόρμητος, γνώστης του καλού χιούμορ και επικοινωνιακός. Η βασική του δουλειά για την οποία τον αναγνώριζαν ήταν συγγραφέας.

Ο πρίγκιπας ήταν ευτυχισμένος αλλά το μόνο παράπονο που είχε ήταν ότι αναζητούσε μία πριγκίπισσα για να την κάνει βασίλισσα. Λάμβανε συμβουλές από τον βασιλιά πατέρα του που είχε τεράστια επιτυχία στο γυναικείο φύλο αλλά και από τον παππού του που είχε χτίσει πολλά κάστρα και οι κοπέλες της γενιάς του εξέφραζαν τον θαυμασμό τους. Όλοι οι συγγενείς του πρίγκιπα τον συμβούλευαν αλλά κατά βάθος παραδέχονταν μία αλήθεια. Το ρητό που του έμαθε ο βασιλιάς πατέρας του ήταν το εξής απλό:

"Οι καιροί έχουν αλλάξε νεαρέ. Είμαστε σε καιρό ειρήνης εδώ και πολλές δεκαετίες. Οι γυναίκες πλέον δεν θεωρούν τους άντρες θαραλλέους γιατί δεν τους βλέπουν σε καιρό πολέμου. Θέλουν να τους δοκιμάζουν καθημερινά, να τους τεστάρουν. Πολλές θέλουν τα πλούτη, άλλες θέλουν την ελευθερία τους γιατί φοβούνται ότι θα καταπιέζονται από τους άντρες για μια ζωή. Στις εποχές που ζούμε δύσκολα θα βρεις αυτό που ψάχνεις."

Μία θέση στο θρόνο
Ο πρίγκιπας δεν πτοήθηκε από τα λόγια των συγγενών του. Έπαιρνε πάντοτε το άλογό του και έκανε τις βόλτες του. Γνώρισε πολλές γυναικείες υπάρξεις. Έκανε διάφορες σχέσεις για διαστήματα όπως 2 χρόνια, ένα χρόνο, ενάμιση χρόνο...πάντοτε όμως χώριζε, είτε από τσακωμούς, είτε γιατί όσες ήταν μαζί του δεν ήθελαν να συνεχίσουν και προτιμούσαν να είναι ελεύθερες ή να πηγαίνουν με πλούσιους πρίγκιπες από άλλες πόλεις. Η τελευταία του σχέση 3 χρόνων τελείωσε για αυτό το λόγο. Γιατί ο πρίγκιπας έμαθε ότι η πρώην συντροφός του πήγε με έναν γέρο βασιλιά που είχε μεγάλα πλούτη. Μετά φυσικά την παράτησε.

Ο πρίγκιπας αποφάσισε να κυκλοφορήσει ανώνυμα τα απομνημονεύματά του στη χώρα για την στάση των γυναικών. Για το ότι προτιμούσαν να μένουν μόνες και ανεξάρτητες. Για το ότι σταματούσαν να παντρεύονται και ο πληθυσμός της χώρας μειωνόταν. Όλη του την ζωή δεν κατάφερε ποτέ να βρει κάποια που θα έμενε όντως μαζί του στο κάστρο και θα την έκανε βασίλισσα. Άρχισε να περνάει τα 30 και συνέχισε την αναζήτηση χωρίς αποτέλεσμα. Τα συγγράματά του άρχισαν να παίρνουν δημοσιότητα. Ώσπου...

Η μικρή πριγκίπισσα
Απογοητευμένος ο πρίγκιπας από τις αναζητήσεις του με το άλογό του αποσύρθηκε στο κάστρο του. Τα συγγράματα που διατηρούσε ως άγνωστος συγγραφέας που χαρακτήριζε τις γυναίκες λάμβαναν επιστολές. Μία από αυτές του τράβηξε την προσοχή. Ήταν από μια αρκετά νεαρή κοπέλα. Της απάντησε, έλαβε πίσω απάντηση, ώσπου αποφάσισε να την συναντήσει.

(Α= Αυτός | Ε=Εκείνη)
Α: Έχεις τα πιο όμορφα μάτια που έχω δει.
Ε: Δεν είχες πει στα συγγράματά σου ότι δεν κοιτάς τόσο μικρές; Πρόσφατα ενηλικιώθηκα και δίνω για δεύτερη φορά εξετάσεις για να περάσω στην ακαδημία. Αλήθεια, πες μου ποιος είσαι στα αλήθεια?
Α: Είμαι ο πρίγκιπας που ζει σε αυτό το κάστρο. Κάποτε ζούσαν εκεί οι γονείς μου, ο βασιλιάς και η βασίλισσα. Όμως χώρισαν και μου έμεινε. Μια μέρα σίγουρα θα τα καταφέρω καλύτερα από αυτούς και θα βρω την βασίλισσά μου.
Ε: Καλά κάνεις και το θέλεις, αλλά γνώμη μου είναι ότι δεν πρέπει να ανταγωνίζεσαι τους γονείς σου.
Α: Πολύ έξυπνο αυτό που είπες! Δεν μου το έχει πει καμία άλλη!
Ε: Αλήθεια πάντως, δεν έχω δει τόσο όμορφο πρίγκιπα και με τόσες ασχολίες. Πως τα προλαβαίνεις όλα;
Α: Δεν τα προλαβαίνω. Ορισμένες φορές έχω άγχος.
Ε: Χαλάρωσε. Θα μπορούσα να σε ηρεμήσω ξέρεις...
Α: Οκ, εσύ θα με ηρεμήσεις κι εγώ μπορώ να είμαι εδώ σε κάθε σου βήμα και να σε βοηθάω με τις σπουδές σου.

Οι δυο τους συζητούσαν για ώρες. Ο πρίγκιπας ενθουσιάστηκε από την εξυπνάδα της νεαρής και αποφάσισε να την ξανασυναντήσει μετά από μερικές ημέρες. Έκανε την κίνησή του και βρήκε ανταπόκριση. Ο πρίγκιπας συνόδευσε την πριγκίπισσα στο κάστρο και της ζήτησε να μείνει μαζί του.

Α: Ξέρεις, πρέπει να σου πω ότι παρά το νεαρό της ηλικίας σου είσαι πολύ πιο έξυπνη από όσες έχουν περάσει από αυτό το κάστρο. Θα ήθελα να είμαστε μαζί, δεν μου αρέσεις μόνο εξωτερικά, αλλά και εσωτερικά κι αυτό είναι κάτι το ξεχωριστό.
Ε: Σε ευχαριστώ. Κι εμένα μου αρέσει η εξυπνάδα, το χιούμορ σου, το πως αντιλαμβάνεσαι όλα αυτά που έχεις γράψει για τις σχέσεις, η ευαισθησία σου, η ειλικρίνειά σου και η καλοσύνη σου. Μήπως όμως με έχεις εξιδανικεύσει;
Α: Όχι, όσα σου λέω είναι αληθινά και θα στο αποδείξω στην πορεία. Είσαι πολύ συναισθηματική και αυτό φαίνεται από το βλέμμα και το πάθος που έχεις κι αυτό μου αρέσει.

Μετά από μερικές ημέρες, η πριγκίπισσα άνοιξε την πόρτα του κάστρου και έφυγε χωρίς λόγο, αφήνοντας σημείωμα "Θα πρέπει να σταματήσουμε να βλεπόμαστε. Έχω τα διαβάσματά μου, δεν έχω χρόνο, και ξέρω ότι θες να βρεις μια βασίλισσα και να την παντρευτείς. Δεν είμαι αυτό που ψάχνεις".

Ο πρίγκιπας ταράχτηκε. Αποφάσισε να ακολουθήσει την τακτική να μην επικοινωνήσει ξανά με το φλερτ του. Η τακτική αυτή απέδωσε. Δυο ημέρες μετά η πριγκίπισσα έστειλε επιστολή. Οι δυο τους άρχισαν και πάλι να μιλούν.

Ε: Ξέρεις, όταν μου είπες όλα αυτά τα γλυκά λόγια τότε φοβήθηκα, αγχώθηκα. Δεν ξέρω αν μπορώ να σηκώσω την ευθύνη μιας σχέσης.
Α: Κανείς δεν έχει γεννηθεί για κάτι τέτοιο εξ αρχής. Όλα στην πορεία τα βλέπουμε. Μείνε ως πριγκίπισσα στο κάστρο μου. Θέλω να είμαστε μαζί. Οπότε μείνε εδώ μαζί μου και μην ξανανοίξεις την πόρτα να φύγεις από το κάστρο.
Ε: Δεν ξέρω αν είμαι όλα όσα ψάχνεις. Αν γνώριζες μια καλή και όμορφη βασίλισσα από άλλη χώρα, όπως την θέλεις, αλλά στην ηλικία σου, τι θα γινόταν;
Α: Δεν θα γινόταν απολύτως τίποτα γιατί έχω εσένα μικρή μου πριγκίπισσα. Και εσύ είσαι ακριβώς όπως σε θέλω. Θέλω να είμαι με κάποια ευγενική, τρυφερή, ας είναι και ντροπαλή όπως εσύ, να της αρέσει το πως μιλάω, η εμφάνιση, το χιούμορ μου...να είναι καλή μαζί μου, να με καταλαβαίνει, να είναι πιστή, να μην γκρινιάζει και να είναι δίπλα μου ότι κι αν γίνει. Θέλω εσένα ακριβώς αγαπητή πριγκίπισσα.
Ε: Έλα να σε κάνω μια αγκαλιά.

Οι δυο τους περνούσαν πολλές ώρες μαζί στο να είναι αγκαλιά, να κάνουν τις τρέλες τους και να λένε τα δικά τους. Η πριγκίπισσα ήταν πλέον πολύ ευτυχισμένη αφού είχε αρχίσει να παίρνει την επιβεβαίωση που ήθελε από τον πρίγκιπα.

Ε: Ξέρεις ελπίζω ο έρωτάς μας να κρατήσει. Δεν φοβάμαι, Όσο κι αν κρατήσει το μεταξύ μας είμαστε όμορφα μαζί και περνάω καλά.
Α: Δεν θέλω να σταματήσει για κανένα λόγο.
Ε: Να μην σταματήσει! Όμως ποτέ δεν ξέρεις τι θα γίνει αύριο.
Α: Ας γίνει ότι θέλει. Θα κάνω τα πάντα για να είμαστε μαζί. Θα πολεμήσω με δράκους, θα τα βάλω με όποιον θέλει να σε πάρει, εγώ θα είμαι εδώ. Δεν με ενδιαφέρει ο κόσμος να χαλάσει. Δεν ακούω κανέναν.
Ε: Αρκεί το να με θες.
Α: Σε θέλω όσο δεν ήθελα καμία άλλη στη ζωή μου.
Ε: Κι εγώ θέλω να σε κάνω χαρούμενο! Σου αξίζει!
Α: Σε ευχαριστώ μάτια μου! Δεν φαντάζεσαι πόσο χαρούμενο με έκανες που μου έδωσες την ευκαιρία να σου δείξω πόσο σε θέλω.
Ε: Ήθελα να σου πω ότι χαίρομαι που μου είπες όλα αυτά και σε ευχαριστώ πολύ που νιώθεις καλά με μένα. Νιώθω κι εγώ έτσι και δεν το λέω γιατί μπορεί να νομίζεις ότι "είναι νωρίς και τα λέω πάνω στον ενθουσιασμό μου". Σε αγαπάω και σε νοιάζομαι και νιώθω πανέμορφα όταν είμαστε μαζί, αυτό θέλω να το ξέρεις!
Α: Να ξέρεις ότι σε αγαπάω τόσο που κανείς άλλος δεν θα σε αγαπήσει όσο εγώ.

Η σχέση τους προχώρησε και πήγαινε μια χαρά. Μέχρι που η πριγκίπισσα άρχισε να τεστάρει τον πρίγκιπά της χωρίς αυτός να το καταλαβαίνει.

Ε: Ο πρώην μου μου στέλνει επιστολές. Κάποια στιγμή θα πρέπει να τον δω.
Α: Όχι όσο είμαστε μαζί. Με τους πρώην δεν μιλάμε.
Ε: Μα γιατί; Είναι πάνω απ' όλα άνθρωπος που ζήσαμε κάποια πράγματα.
Α: Ότι κι αν είναι, είναι πρώην. Όπως εγώ δεν θέλεις να συναντάω άλλες έτσι κι εσύ πρέπει να κάνεις το ίδιο όταν έχουμε να κάνουμε με τον πρώην σου.
Ε: Οκ, όσο είμαστε μαζί δεν θα κάνω κάτι τέτοιο.

Μετά από μερικές ημέρες όμως ο ίδιος διάλογος συνεχίστηκε.

Ε: Ο πρώην μου στέλνει ξανά επιστολές. Κανονίσαμε να βρεθούμε.
Α: Φυσικά και δεν θα το κάνεις γιατί αυτό είπες άλλωστε πριν μερικές ημέρες. Μπορείς να βγεις με όσες και όσους θέλεις, με τις παρέες σου, αλλά με πρώην δεν πρόκειται να σε αφήσω να βγεις μόνη σου. Αν το κάνεις τελειώσαμε.
Ε: Χωρίζουμε...και δεν θέλω να ξαναμιλήσουμε ποτέ...θέλω να είμαι μόνη μου και πρέπει να με αφήσεις. Είναι τόσο τα διαβάσματα, όσο και το ότι έχω μάθει να λειτουργώ καλύτερα μόνη μου...
A: Μην φύγεις πάλι από το κάστρο. Η θέση σου είναι εδώ. Θέλω να γίνεις βασίλισσα.
Ε: Δεν θέλω να είμαι βασίλισσα. Δεν μου πηγαίνει. Προτιμώ να ασχολούμαι με τα φυτά του κήπου, ταπεινή. Δεν μπορώ να αντέξω μια μεγάλη ευθύνη.

...είπε και άνοιξε την πόρτα του κάστρου και έφυγε. Λίγες μέρες μετά συναντήθηκε με τον πρώην της, ο οποίος προσπάθησε να την φιλήσει αλλά δεν τα κατάφερε. Η πριγκίπισσα είδε ότι δεν τον ήθελε. Τότε επέλεξε να ξαναγύρισε στον πρίγκιπα. Ζήτησε να τον συναντήσει έξω από το κάστρο.

Ε: Τι είναι αυτή η μπλούζα που βρήκα εδώ στην αυλή; Ποιανής είναι;
Α: Όσο έλλειπες με τον πρώην σου και όσο μου είπες να μην ξαναμιλήσουμε ποτέ συνάντησα κι εγώ μία από τις πρώην μου. Βγάλαμε τα μάτια μας. Νόμιζα ότι δεν με ήθελες στη ζωή σου κι αποφάσισα να προχωρήσω.
Ε: Έτσι δείχνεις πόσο "με αγαπάς" και πόσο "νοιάζεσαι για μένα".
Α: Για στάσου.Αν ήσουν μαζί μου στο κάστρο τότε δεν θα είχαν γίνει όλα αυτά. Και θα ήσουν πολύ πιο χαρούμενη και ευτυχισμένη μαζί μου από την μοναξιά σου και το να αναρωτιέσαι τι γίνεται.
Ε: Δεν αναρωτιέμαι τι γίνεται πρίγκιπα. Ξέρω τι γίνεται. Ξέρω ότι σε θέλω πολύ, ότι σε σκέφτομαι, ότι θέλω όταν κοιμάμαι να είμαι στην αγκαλιά σου και σε νιώθω δίπλα μου! Θα ήμουν πολύ χαρούμενη αν ήμουν μαζί σου τώρα! Όμως αυτό δεν κάνει να σου το πω...
Α: Δεν μπορείς να μου κάνεις καμία υπόδειξη για το τι θα κάνω όταν είμαι ελεύθερος. Μπορώ να συναντώ κι άλλες κοπέλες ή και υποψήφιες πριγκίπισσες. Εσύ επέλεξες να διακόψεις και να φύγεις από το κάστρο. Μόνο αν είμαστε κανονικά μαζί όπως πριν τότε θα είμαι κι εγώ απόλυτα σωστός απέναντί σου.
Ε: Άκου πρίγκιπα. Θα σε έχω ετσι κι αλλιώς. Γιατί όπως μου είχες πει δεν θα βρω άλλον να με αγαπάει όσο και εσύ και εσύ δεν θα βρεις άλλη να σου δίνει τόσα συναισθήματα όσο εγώ! Άρα είσαι δικός μου.

Παρά τα όσα ειπώθηκαν η σχέση τους δεν ήταν ποτέ όπως πριν. Ο πρίγκιπας είχε κάνει αυτό που πίστευε καλύτερο μετά τον δεύτερο χωρισμό της πριγκίπισσας. Η δε πριγκίπισσα έχασε την εμπιστοσύνη της διότι πίστευε ότι ο πρίγκιπας...θα ήταν τόσο κορόιδο ώστε να περιμένει. Ώστε να την δέχεται κάθε φορά πίσω. Προφανώς τον θεώρησε δεδομένο. Οι δυο τους συναντήθηκαν για τελευταία φορά μέσα στο κάστρο για να ξεκαθαρίσουν τα πράγματα.

Ε: Τελικά που καταλήξαμε;
Α: Καταλήξαμε στο ότι θα είμαστε μαζί.
Ε: Όχι, καλύτερα να μείνω μόνη μου.
Α: Δεν μπορώ να καταλάβω πως την έχετε δει κάποιες. Φθηνές δικαιολογίες. Εδώ είχες 2 χρόνια σχέση, τώρα το αποφάσισες;
Ε: Όντως θέλω να είμαι μόνη μου γιατί έτσι έχω μάθει να λειτουργώ. Ακόμα και στη σχέση που είχα ήξερα ότι κάποια στιγμή σίγουρα θα έληγε γιατί ο πρώην μου ήταν ότι να 'ναι...
Α: Πόσες φορές του είπες να χωρίσετε;
Ε: Άπειρες φορές.
Α: Πάνω από 50;
Ε: Και λίγες λες.
Α: Χμμμ. Αυτή είναι μια λεπτομέρεια που θα έπρεπε να είχα ρωτήσει από την αρχή. Τελικά έχω καταλήξει στο συμπέρασμα ότι όσες έχετε χαμηλή αυτοπεποίθηση και αυτοεκτίμηση δεν τα καταφέρνετε στις σχέσεις. Αν κάποιος σας φερθεί καλά απορείτε μαζί του. Αν σας φερθεί χάλια τότε θεωρείτε ότι επειδή είστε ακατάλληλες "αυτή είναι η τιμωρία που σας αξίζει". Αντί να δεχτείτε την υποστήριξη που σας δίνει κάποιος απλά τον πετάτε.
Ε: Προτιμώ να μείνω μόνη μου γιατί δίνω για δεύτερη φορά εξετάσεις και θέλω να έχω την ηρεμία μου.
Α: Ξέρεις...θα μπορούσες να ζητήσεις από κάποιον να είστε μαζί αλλά να περιμένει και να τα ξαναπείτε το καλοκαίρι. Όποια ενδιαφερόταν αυτό θα έκανε.
Ε: Δεν θα μπορούσα να στο ζητήσω...και δεν ξέρω αν θα πρέπει να με περιμένεις μέχρι το καλοκαίρι...είμαι λίγο ότι να ναι. Δεν ξέρω αν θα θέλω να είμαστε μαζί.
Α: Τότε όσα μου είχες πει ήταν ψέματα. Θα σε ξαναδώ από κοντά όπως σήμερα;
Ε: Δεν ήταν ψέματα...και δεν ξέρω.
Α: Αν δεν θέλεις τότε κι εγώ με την σειρά μου δεν θέλω να μιλάμε στο μέλλον ούτε με μηνύματα. Είσαι ελεύθερη να φύγεις.


Η πόρτα του κάστρου άνοιξε. Η πριγκίπισσα πέρασε την γέφυρα. Κοίταξε προς τα πίσω τον πρίγκιπά της. Αυτόν που κάποτε του έλεγε ότι τον αγαπούσε. Ο πρίγκιπας με την σειρά του δεν κατάλαβε για πότε χάθηκε η αγαπημένη του την στιγμή που ο ίδιος προσπάθησε να της φέρεται άψογα. Οι δυο τους έζησαν έντονες στιγμές, έμοιαζαν να ταιριάζουν σε πολλά και να έχουν τρομερή χημεία και φλογερά βλέμματα όποτε συναντιόντουσαν. Κανείς στο κάστρο δεν θα περίμενε αυτή την εξέλιξη. Το ερώτημα όμως σε τέτοιες ιστορίες είναι πάντοτε το ίδιο:

Γιατί όταν ο πρίγκιπας είναι καλός η πριγκίπισσα φεύγει από το κάστρο?

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου